Call of Duty: Modern Warfare III, udgivet til PlayStation 5, er det seneste skud på stammen i den legendariske Call of Duty-franchise, men desværre leverer spillet en skuffende oplevelse. Mange spillere og anmeldere havde høje forventninger til spillet, men både kampagnen, multiplayer-delen og Zombies-mode lider under manglende innovation og polering. Lad os dykke ned i detaljerne.
Kampagne: En tam oplevelse
Singleplayer-kampagnen i Modern Warfare III falder desværre fladt. Historien, der omhandler Makarovs globale trussel, er langt fra den spændende og velstrukturerede oplevelse, man tidligere har set i serien. Mange missioner føles halvbagt og uinspirerede, og ofte virker det som om, nogle sekvenser er blevet tilføjet i sidste øjeblik for at udfylde spilletid. Set pieces, som Call of Duty-serien ellers er kendt for, er der få af, og de få, der findes, mangler den nødvendige intensitet(
Spillet introducerer også Open Combat Missions, der giver spillere mere frihed til at vælge, hvordan de vil tackle missionerne. Mens dette koncept virker lovende på papiret, mangler det ofte struktur og fører til en ujævn spiloplevelse, hvor spillere enten går glip af actionfyldte sekvenser eller bliver tvunget til at kæmpe på måder, der ikke føles naturlige(
TechRadar). Kombineret med de sløve missioner og kedelige gameplay-elementer, gør det kampagnen til en af de svageste i Call of Duty-seriens historie.
Multiplayer: Genkendeligt, men mangler nytænkning
Multiplayer-delen i Modern Warfare III er måske det stærkeste aspekt af spillet, men det betyder ikke, at det er uden fejl. Det grundlæggende gameplay er hurtigt og hektisk, præcis som fans forventer. De klassiske spiltyper som Team Deathmatch og Search and Destroy er til stede og fungerer godt. Desuden vil fans af de gamle Modern Warfare 2-kort opleve en nostalgisk glæde ved at spille på remasterede versioner(
Dog lider multiplayer-delen under flere problemer, herunder dårlig spawn-logik og skuffende balancering af våben. Spillerne bliver ofte respawnet lige foran fjenden, hvilket fører til frustration(
PlayStation Universe). Desuden føles bevægelsen og skydningen ofte upræcist, hvilket gør kampene mindre tilfredsstillende. Noget af dette skyldes en stigning i tempoet, som favoriserer spillere, der mestrer hurtige bevægelser som bunny-hopping, hvilket kan gøre spillet mindre tilgængeligt for mere afslappede spillere(
Zombies: En trist tilføjelse
Zombies-mode har længe været et elsket element i Call of Duty-franchisen, men denne gang er det langt fra en succes. I stedet for det tætte samarbejde og overlevelsesfokuserede gameplay, som tidligere iterationer har tilbudt, føles denne version af Zombies som en dårlig kopi af Warzone, blot med zombier(
PlayStation Universe). Spillere skal gennemføre kontrakter og bekæmpe zombier i et forsøg på at flygte, men gameplayet er kedeligt og repetitivt, hvilket hurtigt dræner enhver fornøjelse. Denne manglende innovation gør det svært at se, hvordan denne tilstand vil appellere til selv de mest dedikerede Zombies-fans.
Grafik og præsentation
Visuelt er Modern Warfare III imponerende. Spillet kører glat på PS5 med flotte grafiske detaljer, og især specialeffekter som røg og vejr ser fantastiske ud. Lydeffekterne er også imponerende, med realistiske våbenlyde og eksplosioner, som tilføjer en visuel dybde til oplevelsen(
PlayStation Universe). Dog lider spillets brugergrænseflade under et rodet design, hvor det kan føles som en reklameplads for DLC’er og mikrotransaktioner, hvilket forstyrrer den overordnede oplevelse(
Konklusion
Call of Duty: Modern Warfare III på PS5 er et spil, der i bedste fald føles som en udvidelse af sin forgænger snarere end en fuldgyldig, selvstændig titel. Med en kampagne, der mangler spænding og dybde, en multiplayer-del, der føles genkendelig, men uden nye ideer, og en Zombies-mode, der fejler i at begejstre, er det svært at anbefale dette spil til nogen udover de mest dedikerede Call of Duty-fans. Spillet er et tydeligt tegn på, at serien måske trænger til en pause for at genopfinde sig selv(